![]() |
PLIK 125/186 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
System oceniania zdjęć | |||||
Infomacje o pliku | |
Autor i kategoria zdjęcia: | PP Pojazdy testowe MZA |
Punkty: 14: | ![]() |
Numer pojazdu ⇒ [numer]: | [943] |
Numer brygady/linii ⇒ brygada/[linia]: | 2/[117] |
Miejsce wykonania zdjęcia ⇒ Miejscowość, ulica: | Warszawa, ulica Francuska |
Data wykonania zdjęcia ⇒ DD.MM.RRRR: | 19.11.2019 |
Waga pliku: | 686 KiB |
Data dodania: | 19 listopada 2019 |
Wymiary zdjęcia: | 1200 x 800 pikseli |
Ilość wyświetleń: | 756 razy |
Bezpośredni link do zdjęcia: | http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayimage.php?pid=6821 |
Komentarz 1 do 19 z 19 Strona: 1 |
|
|||
Można by rzec "Witamy przedstawiciela rodziny C2 w stolicy". Po takim czasie w końcu jakiś model z tej generacji na warszawskich ulicach :3
|
|
|||
Ale i tak to pewnie 1 i jedyny. Bo raczej elektryki będą szły na zachodnią Europę.
|
|
|||
W Krakowie Evobus zaproponował eCitaro w wersji przegubowej, ale pewnie nie wygra bo jest droższy. Na Warszawę bym nie liczył, ale może we Wrocławiu, Gdańsku, które to miasta są wierne Citaro, z tym że tam się nie kupuje teraz elektrobusów.
|
|
|||
Citaro w tych miastach jest głównie dlatego, że mają Leasingi. Z którymi Mercedes bacznie współpracuje. Są betony jak Gdyński, Opolski, czy nawet Stargradzki, który udało się skruszyć, więc tu może być różnie. I nie bądźmy na 100% pewni, że przy pierwszej lepszej okazji wybiorą E-Citaro, możliwe że nawet MAN wskoczy w ich miejsce, gdy uruchomią 4. generację autobusów miejskich.
|
|
|||
eCitaro G w Krk wygra za sprawą 2 lata dłuższej gwarancji.
|
|
|||
Wg jednej z prestiżowych międzynarodowych mediów transportowych, po odliczeniu punktów wygrał Solaris. Więc na pierwsze E-Citaro jeszcze trochę poczekamy.
|
|
|||
W Warszawie Citaro nie ma szans, nie przez leasing, ale dlatego że Warszawa kupuje jak najtańsze wozy, by jak najwięcej oszczędzić. I tu nie chodzi tylko o kwestię Citaro/Conecto, ale też zamiast Urbino IV to MZA, Arriva i PKS wolały wziąć III generację, bo tańsza.
|
|
|||
@Jurajczyk Śląski - W Gdańsku dopiero Mercedesy, które dotrą w przyszłym roku będą leasingowane. Wszystkie dotychczasowe były kupione na własność i to ze środków własnych, bez dofinansowania z Unii Europejskiej lub innych źródeł!
|
|
|||
Z tego przetargu (z tego roku) to już są leasingowane. Poprzednie być może z innego źródła, jednak na żadnym gdańskim Citaro nie widziałem kartki z UE.
![]() |
|
|||
Najchętniej nie zdziwię się gdyby mogli to braliby MAZ-y i ZAZ-y.
|
|
|||
Po prostu Gdańsk, Kraków, Wrocław to cywilizowane miasta z transportem publicznym na bardzo wysokim poziomie. Warszawa to niestety duża wieś.
|
|
|||
@Jurajczyk Śląski - Tegoroczne były jeszcze kupione, dopiero te z 2020 roku będą leasingowane. Tak jak pisałem żadne Mercedesy nie były kupione w ramach dofinansowania UE. Ostatnie dofinansowane pojazdy to były Solarisy w 2008 roku. Od tej pory GAiT kupuje autobusy z własnych środków.
|
|
|||
Gdańsk zgodzę się, choć często widziałem problem z częstotliwością, Kraków torowiska ma w wielu miejscach beznadziejne, ale autobusy mają bardzo nowoczesne, Wrocław niestety ale nie. Częstotliwości są żałosne, mają bardzo dużo starych torowisk, 105-ek i codzienne wykolejenia bądź wypadki, a także rozmaite awarie autobusów i tramwajów. Wg mnie największym wzorem w Polsce jest Poznań i Szczecin. Oba mają bardzo dobrze rozbudowaną siatkę podmiejskich połączeń, w miarę długi tabor i akceptowalną częstotliwość oraz stan torowisk (z wyjątkiem niektórych przypadków).
|
|
|||
Akurat Szczecin to patola, torowiska są w złym stanie(na YT są filmy jak tramwaje na nich podskakują), niskopodłogowców jest tyle co kot napłakał, nie wiem jak z autobusami, ale nie bez powodu mówi się o Szczecinie "wieś z tramwajami".
|
|
|||
Jak widać Gdańsk bogaty jest. Choć chyba już tak nie zrobią, gdyż mając o 20% niższy budżet muszą na czymś oszczędzić.
|
|
|||
Zależy gdzie. W centrum faktycznie źle, ale na obrzeżach trasy są remontowane i mają szybki tramwaj, a autobusy mają dobre. Komunikacja podmiejska sięga chyba nawet przejścia granicznego. A niskopodłogowych tramwajów chyba mają z 35 o ile się nie mylę. Rewelacyjna to statystyka nie jest, ale są gorsze. I mają 37-metrowe składy tramwajowe.
![]() |
|
|||
Tył źle wyklejony - taborowy powinien być po lewej, a logo mza po prawej. Kto za to odpowiada?
|
|
|||
@3405 no tak, w innych pojazdach testowych nie mają nr. taborowego po prawej i logo mąż po lewej tylko 943 (2019 a nie 2022).
|
|
|||
Coś tu mi się nie zgadza…………………..
|
Komentarz 1 do 19 z 19 Strona: 1 |